Sunday, February 28, 2010

FEBRUARY JURNAL

TEATER ANTARA
day 1

untuk malam pertama, zz mengayakan kaftan dari rona beige dengan perincian silver. manipulasi pola yang didrape dibahagian tangan dan juga drapping dibahagian depan. yang menariknya pemakaian turbun juga dari rona silver.
TEATER ANTARA
day 2
untuk malam kedua, dress labuh dari rona pale pink ini juga satu tenik manipulasi pola dan drapping yang terbaru dari rizman ruzaini. disuntik dengan huge butterfly sleeve menamoakkan busana ini ala2 kaftan. perinciannya pula tertumpu pada bahagian tengah baju. diserikan dengan pemakaian aksesori rantai crystal yang merupakan treadmark terbaru dari rizman ruzaini.

VALENTINE'S DATE WITH ZIANA ZAIN S'PORE

untuk VALENTINE'S DATE WITH ZIANA ZAIN yang diadakan disingapore tempoh hari, zz mengayakan dress labuh gaya 60'. top yang diberikan sentuhan pleated pada pinggan memberi ilusi ramping untuk zz yang sememanganya sudah ramping. dipadankan dengan skirt potongan duyung melengkapkan lagi gayan pada busana ini. fabricnya pula adalah leapord print thaisilk untuk bahagian baju dan plain thaisilk dari rona kelabu.

MENTOR PREVIEW

untuk preview dan juga poster rancangan realiti mentor yang akan diadakan taklama lagi, zz mengayakan short dress dengan highwaisted skirt. dress dari rona hitam ini mengunakkan fabric wool dan juga crepe. diberi sentuhan rona gold pada perincian bersesuaian dengan belt fendi kegemaran zz.

KONSERT SATU SUARA
day 1

untuk konsert satu suara yang berlangsung di ib tempoh hari, dct mengayakan 3 pasang baju. untuk hari pertama, dct mengayakan dress dari rona vintage blue dengan perincian silver. konsep hari pertama ni adalah diinspirasikan dari busana fairy tales cinderella.
do it urself!! dct membuat dan menjahit glove sendiri!! kreatif kan??
taraaa.. hasilnya..
KONSERT SATU SUARA
day 2
untuk hari kedua, konsepnya adalah gothic rock princess. dress dari rona pink ini diberi sentuhan rock ala military dengan perincian shoulder pad yang penuh perincian. walaupun menampilkan gaya gothic, dct tetap ayu dengan headpiece tocang kegemarannya.
KONSERT SATU SUARA
day 3
untuk hari ketiga, diatas permintaan ramai yang mahukan busana pada poster concert dipakai di concert, kami tunaikan pada hari ketiga. trench coat dari fabric wool ini juga ada unsur unsur military. dengan perician teknik drapping sudah cukup untuk menbuatkan dct tampil penuh gaya.
MENTOR PC
untuk pc mentor ini, blouse merah menyala dari fabric thaisilk ini dipadankan dengan pencil skirt dari rina yang sama. diberi sentuhan butang pada lengan baju menambahkan lagi keserian busana ini. pemakaian belt fendi dari rona hitam sebagai pelengkap gaya.
TEATER ANTARA PC
untuk pc teater antara pula, zz mengayakan blause dari rona light fushia ini dipadankan dengan highwasted pants dari rona beige. pemakaian belt fendi dari rona gold sebagai pelengkap gaya. gaya ini merupakan salah satu gaya ready to wear dari rizman ruzaini.
p/s: pic credit to BUDIEY

3 comments:

Fieza Hussin Wedding Gallery said...

ader class!! :D

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

i like ur desing..mmg cantik..ade unsur2 timur tengah, morden..
mmg sgt cantik..
i kagum dengan u..
hebat sangat..i nak jdkan u my idola..