Monday, March 17, 2008

ANUGERAH BINTANG POPULAR 2008

Melaram dengan busana Rizman Ruzaini
Photobucket
NING BAIZURA bakal melaram koleksi busana RIZMAN RUZAINI pada malam kemuncak ABPBH 2007 pada 30 Mac ini. Ning akan menjadi penyampai anugerah pada malam gemilang itu nanti. Selaras dengan usianya yang semakin matang, imej menjadi penanda aras bagi Ning mengekal kewujudannya dalam arena seni.
“Sebagai artis, tak dinafikan imej menjadi perlambangan positif bagi seseorang artis. Apatah lagi wajah saya bakal ditatapi setiap minggu sepanjang berlangsungnya konsert AF6. Sebagai juri, saya kena menjaga standard saya. Lihat saja pada Kak Ogy yang kekal menarik walaupun dengan imej bertudung. Saya sentiasa menanti sesuatu imej yang berbeza pada setiap masa. Dengan usia saya kini, saya harus lebih profesional dalam memilih busana yang bakal digayakan", ujar ning yang turut menggayakan busana rekaan Rizman Ruzaini selama berlangsungnya konsert AF6 nanti.
“Mengenai rekaan pereka Rizman Ruzaini, saya akui cukup selesa dengan rekaan mereka. Mereka mengenengahkan sesuatu fesyen terkini dan sesuai dengan cita rasa saya. Saya gemar imej hip dan happening. Rekaan mereka ada kelas tersendiri. Gabungan idea kami bersama menghasilkan gaya mempesona,” akui Ning yang sudah beberapa kali mengayakan rekaan rizman ruzaini termasuk di hari persandingannya tempoh hari.
Sementara itu Rizman dan Ruzaini yang ditemui berkata, selain Ning, pereka fesyen itu turut mereka busana untuk ERRA FAZIRA dan NURUL bersempena malam ABPBH 2007. “Untuk Ning, kami mengadunkan kain batik yang menggunakan teknik batik cetak dan celup. Warna yang menjadi pilihan untuk ning seperti 'nude colour' dikombinasikan dengan warna dominan yang terang. Perincian fabrik lace, woolen satin dan net serta penggunaan batu permata melengkapkan gaya Ning pada malam itu nanti. “Kami juga mempraktikkan teknik lipatan yang dinamakan sebagai 'pleating'. Ning, Erra dan Nurul adalah antara artis yang boleh menggayakan apa jua jenis fesyen yang membaluti tubuh mereka,” ujar Rizman yang turut mereka busana untuk Dayang Nurfaizah dan Ziana Zain pada ABPBH tahun lalu.
Photobucket
SERASI: Ning menyenangi rekaan Rizman dan Ruzaini yang kreatif.

No comments: